Självförtroende

*Allmänt, hur du visar det.
Det är något alla bör ha, i langom mängd. Vissa har inget självförtroende allst, medans andra är fulla av självförtroende. Och ja, det kan faktiskt gå över gränsen att ha för mycket av det. Till exempel folk som skryter och påpekar hur bra och snygga dom är dygnet runt! Det kan faktiskt vara väldigt påfrestande. Inte för att det inte är bra att ha mycket självförtroende, men håll det mesta för dig själv! Om du vet att du är bäst osv så finns det ingen anledning till att dela det med omvärlden hela tiden, då försöker man bara övertyga sig själv.
*Kropp och utseendé.
Jag tror att självförtroendefaktorn spelar in stor del på utseendet idag. Tex, om du känner du lite fulare en dag försvinner stor del av självförtroendet på stuns, oftast. Alla har något komplex med sig själva, antingen har man lite för stor näsa,fula tänder, tjocka lår, kagge, ditt och datt. Men varför tänker vi aldrig att det är naturligt? alla har det! Ingen är perfekt. Men man är alltid bara besatt av sina egna små fel. Som jag, mitt komplex är att mina extra kilon alltid lägger sig på rumpan, men varför tänker jag inte bara istället " men hellre lite bootylicous än lite kagge " För att muntra upp mig med? Jo för att man strävar efter det perfekta idealet som inte finns. Man kan inte acceptera sina fel. Även om du fixar det ena och det andra kommer du snart upptäcka massa nya saker. Det tar aldrig slut. Och andra som istället har lite kagge kan ju muntra upp sig med " men hellre lite kagge som man kan dölja än gigantiska lår som tillskillnad inte kan döljas " ? eller " det är mycket finare med kurvor " Det är synd hur man kan lägga ner så mycket tid, mer eller mindre av folk. Att jag, du, vem som helst inte kan acceptera hur vacker man är på ett unikt sätt? Alla vet att det är media och samhället som ligger bakom det mesta. Men så kommer det förmodligen alltid att vara. Det finns lika mycket fula som snygga modeller där ute. I någons ögon är man alltid snygg eller ful. Spelar ingen roll hur snygg du är. Det kommer alltid finnas någon där ute som tycker att man är ful och vice versa. Alla har olika smak! Och tack gode gud för det. Eller hur?


Ville bara skriva av mig lite.. och bara för att jag kanske inte är världsbäst på att diskutera om åsikter och sånt här så tänker jag fortfarande uttrycka mig. Man måste inte vara bäst på allt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0