emelies nyttiga glass tips

Helluu allihopa, berättade ju om min fantastiskt goda sorbét tidigare idag.
Tro det eller ej, men den är gjord på helt vanlig smoothie sätt - så den får flera + för att den är healthy&tasty!

Receptet:
Du behöver 10 jordgubbar (frysta, för att få den där isiga sorbét-kavlitén på glassen), 1 passionsfrukt, och lite mindre än 1 dl äppeljuice (om du har för mycket vätska blir det mer som smoothie..)

Detta är även receptet på waynes super goda fruktsmoothie(fast dom har ju mer vätska).
Det som är så bra med den här sorbéten är att man slipper frysa in den som vanlig glass, utan man kan äta den på en gång! Så kalla den min eller waynes (spela roll) supergoda glass!

Här kommer även min goda youghurtglass - som dock behövs sättas in i frysen någon timma.

Receptet per glasspinne:
2 dl vaniljyoughurt, 1 dl sommarbär (blåbär/hallon) och lite florsocker på det om de så önskas!
Mixa och häll i plastbyttan (man kan köpa sånna där glassbyttor nästan överallt som på ikea/coop tex.)
Klart! Ställ in i frysen i högst en timme, (annars blir den för isig, tro mig.)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0